در جلسه ی شورای عالی برند استان اصفهان ، کليات برند اصفهان پس از دو سال بحث و تبادل نظر به تصویب رسید و ساختار لازم برای پیگیری،ثبت و تبلیغ آن در داخل و خارج از کشور مشخص گردید.
به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهلآبادی در این جلسه تشکیل دبیرخانه برند اصفهان را گامی موثر برای معرفی و تبیین آن در فضای بینالمللی دانست و گفت: برند بینالمللی اصفهان میتواند زمینه جذب گردشگران خارجی ،سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی را فراهم سازد..
وی تصریح کرد:: صنعت گردشگری امروز یکی از جذابترین حوزه های سرمایهگذاری است که با معرفی ویژگیهای برتر اصفهان میتواند علاوه برجذب گردشگر ،سرمایهگذاران خارجی را ترغيب به سرمايه گذراي كند.
سهلآبادی خواستار ثبت این برند در نهادهای قانونی داخلی و خارجی با هدف حفظ حقوق مالکیت معنوی آن برای اصفهان شد.
استاندار اصفهان نيز در اين جلسه از رونمایی برند بینالمللی اصفهان با حضور يكي از مقامات ارشد نظام در پایان مرداد ماه خبر داد و گفت: برند و لوگو طراحی شده با هدف معرفی اصفهان در بازار بینالمللی گردشگری رونمایی میشود.
وي افزود: برند اصفهان برای استفاده برون مرزی انتخاب می شود چرا که برند درون مرزی با شعار "اصفهان نصف جهان" از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه برای تدوین برند اصفهان از حدود ۱۹۹ نفر متخصص نظر سنجی شد، افزود: اکثر متخصصان بر برند مورد تایید شورا تاکید کردند و میراث ناملموس اصفهان می تواند این موضوع را تقویت کند.
زرگرپور با بيان تصویب و نهایی شدن کلیات برند جامع اظهارداشت: برند اصفهان پس ازدوسال بحث و تبادل نظر به تصویب رسید و ساختار لازم برای پیگیری، ثبت و تبلیغ آن در داخل و خارج از کشور مشخص گردید.
استاندار اصفهان تاکید کرد: این رویداد مهم و تاثیر گذار باید در آینده ی نزدیک ، توسط یکی از مقامات عالیرتبه کشور رونمایی گردد.
وی با بیان اینکه مراحل ثبت برند اصفهان از شورای عالی برند استان به اتاق بازرگانی محول می شود، افزود: تاپایان هفته ی آینده باید اعضای شورا نقطه نظرات خود را در این خصوص به دبیرخانه ارسال کنند تا هرچه سریعتر به تصویب برسد.
استاندار اصفهان با بررسی تطبیقی برنامه بازاریابی شهری منتخب به منظور استخراج نقشه راه برنامه بازاریابی شهری، اظهارداشت: اصفهان می تواند اولین هویت بصری شهری را با این برند ارائه نماید.
زرگرپور افزود: برند اصفهان باید بوسیله فرهنگ شهری برای مردم تشریح گردد و با تشکیل کمپین اجتماعی اصفهان گردی به اصفهان فهمی تبدیل شود.
وي تاکید کرد: ازبرند باید برای حل بحران های شهری از جمله خرید، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، هتل ها و مراکز اقامتی استفاده کرد تا استانداردسازی ۱۲ خدمت گردشگری در دستور کار قرار گیرد و همچنین ایجاد این برند می تواند تجارت جدید همانند خرید سوغات با استاندارد برند ایجاد نماید.
زرگرپور تصريح كرد: برند یک شهر در بردارنده ویژگیهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و صنایع مختلف آن شهر است که درزمینه های مختلف ازجمله گردشگری و کسب و كاربرد دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به تصویب اساسنامه برند جامع اصفهان، افزود: وجهتسمیه، رنگ، شکل و لغات بکار رفته در این برند که مفاهیم خاص خود را دارد، نهایی شده است.
وی یادآوری کرد: همانطور که جمله 'اصفهان نصف جهان' در اذهان عموم جاافتاده است باید تلاش شود تا کارکرد اثرگذار این نماد جدید نیز برای مردم مشخص و روشن شود.
محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان نيز در این جلسه از جمعآوری داستانها و قصه هاي مرتبط به اصفهان خبر داد و گفت:تاکنون ٩٠داستان مرتبط به آثار تاریخی ،فرهنگ و آداب اصفهان بهصورت تصویری جمعآوریشده است .
وی از مذاکره با دو شرکت روابط عمومی بینالمللی در حوزه گردشگری باهدف معرفی اصفهان در بازارهای هدف خبر داد و گفت:پس از رونمایی رسمی از برند اصفهان قرارداد با یکی از این شرکتها منعقد خواهد شد.