يکشنبه 5 خرداد 1398
En
logo
تاریخ : پنجشنبه 21 مرداد 1395
کد 101

در آيين رونمایی از نسخه آزمايشي بازنيوز مطرح شد:

مطبوعات به حامی خصوصی نیاز دارند/ فساد اقتصادی انگیزه را از فعالان اقتصادی می گیرد

در آئین گرامیداشت روز خبرنگار، مدیران مسئول، سردبیران وسرپرستان رسانه های اقتصادی کشور، بر حمایت اتاق بازرگانی از مطبوعات برای انجام فعالیت رسانه ای در جهت کمک به اقتصاد، بیان مشکلات و مبارزه با فساد واحیا نقد تاکید کردند.

بازنيوز: در آئین گرامیداشت خبرنگاران اقتصادی ورونمایی از سایت خبری-تحلیلی اتاق مطرح شد:

مطبوعات به حامی خصوصی نیاز دارند/ فساد اقتصادی انگیزه را از فعالان اقتصادی می گیرد

در آئین گرامیداشت روز خبرنگار، مدیران مسئوول، سردبیران وسرپرستان رسانه‌های اقتصادی و فعالان رسانه‌های استاني کشور گردهم آمدند تا بر حمایت و تعامل متقابل اتاق بازرگانی و رسانه‌ها، بیان مشکلات و احیا نقادي و نقدپذيري تاکید کنند.

به گزارش بازنيوز؛ پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) مراسم گرامیداشت روز خبرنگاربا حضور خبرنگاران ومدیران مسوول رسانه‌ها و دبيران اقتصادی کشوري و استاني،  دكتر محمد مهدي مظاهری مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام دكتر حبيب رضا ارزانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، وسيد عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گرديد. در اين نشست كه به بيان نقطه نظرات خبرنگاران و فعالان اقتصادی اختصاص داشت مشکلات رسانه‌های اقتصادی و انتظارات رسانه‌ها از اتاق اصفهان بررسي شد.

در این آيين پس از رونمایی نسخه آزمايشي پايگاه خبری-تحلیلی اتاق بازرگانی با نام «بازنيوز»، صبوری از روزنامه جام جم گفت: پیشنهاد من در این خصوص این است که مراکزی چون اتاق اصفهان به جای انتشار نشریه داخلی، توان خود را در استفاده از ظرفیت وپتانسیل مطبوعات بگذارند وهزینه چاپ نشریه را خرج روزنامه های استان کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی روزنامه‌ها احتیاج به حمایت دارند گفت: بسیاری با مشقت روزنامه را چاپ می ‌کنند واتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی می‌تواند حمایت خوبی از این روزنامه‌ها داشته باشد.

فرهانی، مدیر مسوول جهان اقتصاد به عنوان سخنران دیگر جلسه، بخش خصوصی را بخشی چالشي عنوان کرد وافزود: ما هم به عنوان بخش خصوصی این چالش را درک می کنیم وسعی می کنیم تا حرف‌هاي خاصی داشته باشیم.

وی با تاکید بر وجود مشکلات فراوان در حوزه کسب وکار گفت: ما در حوزه کارآفرینی مشکل داریم ودرصد افت فراواني و ایجاد کسب وکار، به مراتب بیشتر ازآن چیزی است که عنوان می شود و اين در حالي است كه ما در مطبوعات خصوصی کارفرمایانی هستیم که خبرنگاران زیادی را به کار گرفته ایم.

فساد اقتصاد را زمین گیر کرده است

در این نشست یک فعال رسانه، مهمترین عامل مانع پیشرفت ونگرانی مردم را مفاسد اقتصادی برشمرد. پورچنگیز افزود: این موضوع هر پهلوانی را  زمین می‌زند. فساد اقتصادی انگیزه فعالان اقتصادی را نابود می‌کند و در اين موضوع مسوولان باید به کمک رسانه‌ها بیایند.

وی در ادامه افزود: اندیشه‌های غلط دولت با نقد کارشناسی عقب کشیده می‌کشند و رسانه‌ها باید روحیه ضد فساد را ترویج دهند.

این فعال رسانه‌ای مباره با فساد را راز پیشرفت کشور دانست وباطل السحر پیشرفت اقتصادی قلمداد کرد.

در ادامه بابایی  از روزنامه کسب وکار، ضمن تاکید بر کمک بخش خصوصی به رسانه‌ها گفت: نباید منتظر کمک دولت بود و رسانه‌ها وبخش خصوصی باید به یکدیگر کمک کنند.

همچنين درودگر از ماهنامه اقتصاد پویا به تهیه اطلاعات آماری توسط بخش خصوصی در کنار کمک مالی اشاره داشت وافزود: بسیاری از آمارها ناقص است ورسانه به تنهایی نمی‌تواند این آمار را تهیه کند و به كمك بخش خصوصي نيازمند هستند.

حسینی یکی دیگر از فعالان عرصه مطبوعات و از روزنامه تجارت برتر، بر احیاء نقد برای جلوگیری از فساد تاکید کرد وگفت: اتاق اصفهان می‌تواند جایگاه نقد را احیاء کند. نباید رسانه اتاق برای برند اتاق و اعضا آن باشد. بلکه باید برای اصفهان، برای معدن و کشاورزی فعالیت کند.

مطبوعات یک بنگاه کارافرینی است

مدیر مسوول روزنامه نسل فردا هم مطبوعات را یک بنگاه کارآفرینی دانست واز عدم نگاه کارافرینی به مطبوعات گله کرد وادامه داد: برای هر کارآفرینی مثلا تولید کننده آب معدنی فرش قرمز پهن می‌کنند اما به کارآفرین عرصه مطبوعات توجهی نمی‌شود.

محزونیه افزود: اوضاع مطلوب نیست وباید به مطبوعات توجه شود.

اکبری مدیر مسوول روزنامه اصفهان‌امروز‌، نیز به عنوان یکی از سخنران بر آموزش اعضاي اتاق برای یادگیری نحوه ارتباط با رسانه‌ها وآموزش آنها تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه باید آموزش‌هایی داده شود.

وی به کنایه وبا اشاره به خشکی زاینده رود؛ رودخانه‌ای که باید به مطبوعات آب برساند را هم خشک خطاب کرد ومعتقد است از رسانه‌ها حمایت نمی‌شود.

اخوان نسب معاون امور بانوان اتاق بازرگانی شیوع فساددر جامعه را از عقب ماندن رسانه‌ها و بی‌توجهی آنها به این موضوع می‌داند وتصریح کرد: از اصحاب رسانه‌ها می‌خواهیم نفد سازنده و واقعی داشته باشند و رسالت آگاهی‌سازی را انجام دهد.

وی در ادامه بیان داشت: رسانه‌ها موضوعات را به چالش بکشند و با اتاق همکاری بیشتری داشته باشند و اصحاب رسانه‌ به عنوان كارآفرین عضو اتاق شوند تا از مزایای اتاق بهرمند شوند و يكي از بخش‌های اتاق را تشکیل دهند.